Estratègia de posicionament de marca

Estrategia de posicionamiento de marca

Si tens previst llançar una nova marca, producte o servei al mercat, potser et preguntaras si la teva marca es diferenciarà de la competència i si els clients potencials et coneixeran, et consideraran i et compraran.

És cert que hi ha una llarga sèrie de processos que hauràs de desenvolupar en el teu projecte empresarial, però a l’inici del projecte hauràs de definir què oferiràs i quina estratègia seguiràs per posicionar-te. la vostra marca en relació a la competència existent.

El posicionament de marca fa referència a les percepcions que els consumidors tenen d’una marca o producte en relació amb altres marques del mercat. Per tant, el posicionament és el conjunt d’associacions que el client té al cap i indica com percep la teva marca. És important desenvolupar un posicionament de marca perquè la percepció del client sigui coherent en el temps.

Definieix el propòsit de la teva marca

Abans d’esbrinar qui són els teus competidors i definir una estratègia de diferenciació, cal saber quina és la finalitat de la teva marca, producte o servei. El propòsit de la vostra marca és per què existeix, què vol aportar a la societat i els objectius que pretén assolir. En altres paraules, què vendràs i què oferirà la teva marca als teus clients?

Objetivo de marca
Sempre hauríes de definir el propòsit de la teva marca i què faras.

Descobriu el que existeix ja al mercat

Un cop definit què vas a oferir, és aconsellable fer una anàlisi de l’oferta existent al mercat per tal d’analitzar la teva competència, trobar punts de diferenciació i, si cal, reformular o modificar la teva proposta. perquè sigui única. Aquest procés d’estudi de la competició s’anomena benchmarking. Es tracta d’elaborar una taula de tots els elements que es volen avaluar d’entre 10 i 15 competidors per tal de buscar punts en comú i diferenciadors, i després analitzar-los.

Aquí teniu una breu llista d’algunes de les coses que podries analitzar:

  • Ubicació
  • Horari d’atenció
  • Canals de venda
  • Productes
  • Serveis
  • Tarifes
  • Garanties que ofereixen
  • Qualitat del servei
  • Xarxes socials
  • Fortaleses i debilitats
Benchmarking
Analitza què estan fent bé els teus competidors i què no

Defineix el teu públic objectiu

No es pot vendre un producte a tothom, perquè cada client té motivacions i necessitats diferents. És per això que cal conèixer les diferències entre consumidors i per tant definir i segmentar el nostre públic objectiu, també anomenat target. Un segment és un grup de persones amb característiques i preferències similars que es destaquen d’altres grups i tenen més probabilitats de comprar els teus productes.

Per què és important definir el vostre públic objectiu?

  • Això et permet identificar millors oportunitats de negoci
  • Ajuda a definir el teu públic objectiu
  • Fa que sigui més fàcil identificar els teus rivals més directes
  • Et permet adaptar-te millor al client
Com puc definir el meu públic objectiu?

Hi ha diferents variables per a la segmentació del mercat i pots concretar-la com més et convingui. Aquestes són les variables més habituals per definir el teu públic objectiu:

  • Variables demogràfiques: Lloc de residència, gènere, edat, estat civil, tamany de la unitat familiar.
  • Variables socioeconòmiques: Nivell d’ingressos, professió, nivell d’estudis, classe social.
  • Variables psicogràfiques: Personalitat i estil de vida dels compradors.
  • Personalitat: Actituds, hàbits i preferències dels usuaris.
  • Estil de vida: Fa referència a les activitats, aficions, interessos i ideologies de les persones.
Público objetivo
Tria a qui vendras els teus productes o serveis

Quins són els beneficis de la teva marca?

Perquè un client potencial acabi comprant-te un producte o servei, ha de percebre certs beneficis. Els avantatges que ofereix el teu producte han de diferenciar-lo de la competència i ser rellevants per al client. Hi ha un total de tres tipus d’avantatges:

  • Avantatges funcionals: Són avantatges relacionats amb el rendiment del producte o servei. Què ofereix la marca funcionalment i per què es diferencia de les altres.
  • Beneficis emocionals: són els beneficis que rebrà el client un cop hagi provat el producte o servei. En altres paraules, com se sent el client després de l’experiència de l’usuari.
  • Beneficis socials: Què fa la marca pel medi ambient i la societat. En aquests dies, és molt important que la teva marca s’impliqui en la societat i doni suport activament a una causa.

Establiu el vostre avantatge competitiu

Un cop hàgis analitzat i definit el teu producte, servei o marca, és el moment de seleccionar l’element o elements que en fan una proposta única, original i que es distingeixi de la resta.

Per desenvolupar una estratègia de posicionament de marca, cal tenir en compte quin és el vostre avantatge competitiu. És a dir, quina és la teva característica més evident com a empresa que et diferencia dels altres, et situa en una posició superior i et fa més competitiu. Per això és tan important el pas anterior del benchmarking.

És molt important trobar un diferenciador d’altres competidors perquè els consumidors escullen el producte que millor s’ajusta a les seves preferències a l’hora de fer una compra. Si consideren que hi ha dos o més productes amb les mateixes característiques, és probable que perdin l’interès per un o l’altre. Per això és important que la teva oferta aporti algun valor o un element distintiu que diferenciï els teus productes dels de la competència.

Ventaja competitiva
Estableix el teu avantatge competitiu i diferencia’t de la competència

Com construir una estratègia de diferenciació

Ja hem vist alguns dels principals elements que has de tenir en compte per desenvolupar una estratègia de diferenciació de marca i, per tant, diferenciar-te dels teus competidors.

Si creus que el teu projecte no està del tot clar o si tens dubtes, a Trucker360 podem ajudar-te a desenvolupar la teva estratègia de posicionament de marca. Podem ajudar-te a trobar els elements que fan que la teva proposta sigui única i que destaqui perquè puguis arribar al teu públic objectiu.


T’esperem a Trucker360!

Continguts

Estrategia de posicionamiento de marca
Compartir a: