Coca-cola i el cobranding:Aliança amb Jack Daniel’s

Cobranding

La nova beguda compta amb un disseny que combina elements icònics de totes dues marques.

Les col·laboracions entre marques solen ser força habituals en el món del màrqueting. L’objectiu del cobranding és clar: crear una sinergia de forces per obrir nous mercats i enfortir el posicionament de marca. És a dir, una unió de marques permet donar una empenta a les dues parts per així poder arribar a nínxols de mercat on sinó seria més difícil entrar-hi.

La nova col·laboració entre Coca-Cola i Jack Daniel’s

Segons fonts oficials, Coca-Cola i Jack Daniel’s han anunciat el llançament de forma conjunta d’una nova beguda a punt per prendre a Espanya. Aquesta nova beguda barreja el producte d’ambdues marques i està elaborada amb Jack Daniel’s Tennessee Whiskey i Coca Cola, la nova Jack Daniel’s & Coca Cola RTD s’inspira en el clàssic còctel conegut i gaudit als bars de tot el món.

Aquest producte ja es va posar en venda a Mèxic el novembre de l’any passat i d’aquí a una mica sortirà a la venda a diversos països d’Europa, entre els quals hi ha Espanya. Posteriorment, continuarà la seva expansió a altres mercats globals a Amèrica Llatina i Àsia, per poder completar la seva estratègia a nivell global.

El president de The Coca-Cola Company a Europa, Nikos Koumettis, va declarar que aquesta nova aliança va néixer per convertir-se en una de les favorites dels fans, gràcies a la col·laboració dels dos sabors per així crear un icònic maridatge en barrejar el millor de totes dues marques.

Imatge extreta de Coca-Cola

Per què el cobranding és beneficiós

Co-branding és un terme utilitzat per descriure una associació estratègica i de curt termini entre dues o més empreses per tal d’augmentar la seva rendibilitat i posicionament a causa de la força i el valor de les seves marques.

I quins són els avantatges del co-branding? Doncs són diverses, aquí t’ho expliquem:

  • Permet obrir nous mercats: Gràcies a la col·laboració amb altres marques i empreses es pot arribar a mercats o nínxols que abans eren molt difícils d’assolir, ja que ambdues empreses permeten accedir al seu col·laborador al mercat que domina.
  • Major abast de la teva marca: Gràcies a que ambdues marques incrementen el seu abast, això permet guanyar més visibilitat a les seves marques i per tant guanyar audiència.
  • Les despeses són compartides: En combinar esforços i desenvolupar les estratègies de comunicació, les despeses són compartides. Si el teu pressupost per promocionar-te és limitat, això pot ser una gran oportunitat per promocionar-te, ja que també comptes amb el pressupost del teu col·laborador i així s’uneixen forces.
  • Compartir esforços: Gràcies al fet que es combina l’esforç dels dos equips, permet ser més creatius i generar idees noves.
  • Guanyar credibilitat com a marca: Gràcies a la col·laboració amb altres marques que són serioses i respectades al sector, es pot millorar la imatge de marca i això és un gran benefici, ja que crea una major confiança cap als consumidors.
  • El principal beneficiat, el client: Gràcies a la unió de les dues empreses, s’obté un producte nou que sens dubte satisfarà els clients.

Com podeu veure, tot són avantatges en un cobranding. Hi ha molts altres casos de col·laboracions reeixides dins del món del màrqueting, però això, ja ho abordarem en un altre article de Trucker 360.

Continguts

Cobranding
Compartir a: