Què és el seo?

SEO

Arran de la pandèmia, cada vegada més, són els negocis que es digitalitzen per obtenir més visibilitat.

Contínuament podem llegir notícies sobre el gran volum d’empreses que utilitzen Internet com a base per als seus negocis, especialment les petites i mitjanes empreses, que aconsegueixen bons volums de facturació a través de les compres digitals.

Davant l’augment de la competència al mercat digital és necessari aplicar no només una bona estratègia de publicitat digital, sinó també una bona estratègia SEO perquè la nostra pàgina sempre es mantingui visible i així puguem arribar als nostres clients.

Com funciona?

L’optimització per a motors de cerca, SEO, coneguda per les sigles en anglès ( Search Engine Optimization ), consisteix en una sèrie de passos planificats per millorar la visibilitat d’una pàgina web en les cerques orgàniques dels principals motors de cerca, com Google .

Què són i com funcionen els motors de cerca?

Els motors de cerca són sistemes informàtics que recopilen la informació que escrivim i tornen com a resultat un llistat d’adreces web que poden semblar interessants a l’usuari en tractar temes relacionats amb les paraules que l’usuari ha fet servir a la seva consulta.

Aquests motors de cerca recopilen la informació de les pàgines web que troben, l’emmagatzemen i la categoritzen als seus índexs.

Per ordenar aquests resultats i tornar els més adequats a les primeres posicions, els cercadors utilitzen algoritmes que intenten emular la ment humana.

A aquest procés de cerca i categorització de les pàgines se’l coneix com a indexació, mentre que el robot encarregat de realitzar aquesta indexació se’l coneix com aranya.

Per tant, quan en màrqueting digital diem que una pàgina ha estat indexada per Google, ens referim que el robot o aranya ja ha llegit la nostra pàgina web, analitzat la nostra informació i l’ha categoritzat en espera que els usuaris facin consultes similars a el nostre contingut.

Els principals motors de cerca avui dia són:

  • Google: És el cercador més usat pels usuaris, usat diàriament pel 92% dels usuaris.
  • Bing: El motor de cerca predeterminat de Windows.
  • Yahoo: El tercer motor de cerca més usat.
  • Baidu: El motor de cerca més utilitzat a la Xina
  • Yandex: És el motor de cerca més usat a Rússia.
El motor de cerca més usat continua sent Google

Quins són els principals factors SEO a tenir en compte?

Hi ha cinc factors clau per poder posicionar una pàgina web de forma orgànica als motors de cerca:

Contingut web original: Quan arriba el moment de planificar i redactar els continguts haurem de respondre a les inquietuds i preguntes dels nostres clients potencials ia més oferir-los una proposta de valor. Recorda que és molt important que el teu contingut sigui:

  • Nou
  • Atractiu
  • D’interès
  • Original
  • Actualitzat

Estructura web: És important que l’estructura web del lloc estigui organitzada perquè així la pugui rastrejar i indexar amb més facilitat. Com ha de ser aquesta estructura web?

  • Temps de càrrega: Intenta que el teu lloc web carregui ràpid, en menys de 3 segons.
  • Estructura: Heu d’incloure les paraules clau que descriguin el contingut de la pàgina.
  • Bons enllaços interns: Revisa que no hi hagi enllaços trencats o pàgines sense enllaços.
  • Categoritza els títols: És molt important que defineixis a cada pàgina quin és el títol principal (H1) i quins són els títols secundaris (H2-H6). Així, Google podrà rastrejar i categoritzar més ràpidament el teu contingut.

Ús de paraules clau: Les paraules clau o keywords, són les paraules o frases que utilitzen els usuaris per fer les cerques a Internet. Perquè els usuaris puguin trobar la teva pàgina és molt important que incloguis aquestes paraules clau al llarg de la web, com ara:

  • URL
  • Etiqueta de títol
  • Etiqueta de descripció
  • Als títols
  • Als textos de pàgina

Aconseguir enllaços: Els enllaços o linkbuilding és l’estratègia que consisteix que diferents pàgines webs apuntin cap a la nostra per guanyar popularitat i trànsit. Hi ha diferents maneres d’aconseguir enllaços:

  • A partir de crear contingut de qualitat a la nostra web
  • Articles al blog
  • Comentaris en fòrums
  • Directoris
  • Relacions públiques.

Xarxes socials: Aconseguir trànsit gràcies a les xarxes socials millorarà el posicionament de la web. Per aquest cas és molt important que analitzis bé quines xarxes són les que majoritàriament utilitza el teu públic objectiu per poder generar trànsit.

Recorda que el SEO és un conjunt destratègies que hauràs de fer funcionar bé per aconseguir trànsit

Vols saber més sobre SEO?

El món del SEO és ampli, per això estarem ampliant detalladament els conceptes que hem explicat breument a aquest article. Si vols saber-ne més i com poder posicionar correctament la teva pàgina web, no dubtis en contactar amb nosaltres per poder-te oferir una atenció personalitzada.

T’esperem a Trucker360!

Continguts

SEO
Compartir a: