Què és un community manager?

Community manager

Abans d’endinsar-nos en el contingut, fem una ullada a les responsabilitats d’un community manager.

Un community manager (o gestor de comunitats) és la persona encarregada de gestionar el contingut i crear interacció dins de les xarxes socials per tal de generar tota una comunitat al voltant d’una marca, producte o servei. La seva tasca és molt important perquè és la veu de la marca i està en contacte no només amb clients habituals sinó també amb clients potencials. És, doncs, el responsable de desenvolupar l’estratègia de comunicació de la marca i de generar una relació amb els clients. Les seves tasques, com veurem més endavant, poden ser molt variades segons la mida de l’empresa.

Quines són les tasques d’un community manager?

Com hem esmentat anteriorment, el community manager controla les xarxes socials d’una marca. És responsable de publicar contingut i respondre als comentaris.
Les seves tasques principals poden variar segons la mida de l’empresa, vegem alguns exemples de les tasques que sol realitzar un community manager segons el tipus d’empresa:

Equips petits

Normalment són equips d’una sola persona, on el CM és responsable de totes les tasques, com per exemple

  • Creació de continguts
  • Creació de visuals, videos o audios
  • Respondre als comentaris
  • Participar en esdeveniments
  • Estar totalment enfocat al compte
Equips mitjans

Es tracta d’equips d’unes 3 persones, on les tasques generalment es distribueixen de la següent manera:

  • Responsable de xarxes socials: En contacte amb els clients. Il est en charge des commentaires dans lesquels les clients cherchent à faire un achat.
  • Community manager: encarregat de produir la còpia o el text, respon als comentaris, fa informes i actes.
  • Dissenyador: Responsable del disseny de les il·lustracions que acompanyen les publicacions.
Equps grans

En equips grans, les tasques estan molt més segmentades. En general, les tasques del CM són molt específiques com per exemple:

  • Respon als comentaris
  • Elabora els informes.
Community Manager

El treball diari d’un Community Manager

Per poder desenvolupar la feina de manera eficient, cal organitzar correctament totes les tasques del dia. Vegem alguns exemples d’organització de les tasques diàries:

Tasques
  • Crear, planificar i programar contingut. És molt important saber quins aspectes de la teva marca, producte o servei vols comunicar als teus clients. És per això que s’aconsella fer un calendari de tots els continguts del mes amb antelació per poder-ho comentar amb el responsable. Un cop validat el contingut del mes, serà el moment de crear el contingut (visual i textual), que caldrà tornar a validar abans de la publicació. Per organitzar millor el vostre temps, us recomanem que, un cop validada completament la publicació, la programeu per no haver de preocupar-vos per la data de publicació del contingut.
  • Respondre a tots els comentaris, preguntes i problemes. En aquesta fase, caldrà llegir amb detall tots els comentaris sense resposta i en funció de la responsabilitat que tingui el CM, podrà respondre els comentaris o delegar-los en la persona encarregada d’atendre les peticions o reclamacions dels clients.
  • Analitzar dades i elaborar informes . És molt important analitzar la taxa de d’engagement (índex de participació) de les publicacions per poder analitzar-la i millorar-la. Per mesurar la taxa de participació, podem mesurar no només el nombre de seguidors, sinó també el nombre de m’agrada, comentaris o vegades que s’ha compartit una publicació. Perquè els responsables de projectes analitzin i millorin aquestes dades, caldrà recollir la informació per a la seva posterior presentació i després, en l’anàlisi, buscar la millora dels resultats.
Xarxes socials
Gestió del temps

És important gestionar els horaris per optimitzar el teu temps i poder realitzar totes les teves funcions. Us recomanem que establiu un calendari precís per a cadascuna de les tasques, però sempre mostris una certa flexibilitat. Aquí teniu un exemple de com ens agrada organitzar el calendari dels comptes que gestionem:

Al matí i cada dia
  • Respondre als comentaris dels clients . És fonamental que els vostres clients vegin que sou actiu a les xarxes i que us preocupeu per les seves peticions. Per tant, en funció de la mida del compte, és recomanable respondre a tots els comentaris almenys un cop al dia. Si el compte és molt gran, podeu respondre fins a 2 o 3 vegades, per exemple al matí, al migdia i a la tarda.
  • Analitzar les dades . Després de respondre els comentaris, pots omplir el teu document diari on analitzes les mètriques del compte: comentaris, m’agrada, vegades que s’ha compartit una publicació,… D’aquesta manera et serà més fàcil tenir tota la informació posada al final al final del mes.
Al migdia o a la tarda i cada dia
  • Creació, planificació, validació i programació de continguts. Un cop hem respost als comentaris i analitzat les dades, és hora de continuar creant contingut per a les xarxes. Així doncs, un cop finalitzades les dues primeres tasques, ara investigarem, crearem i redactarem el contingut que s’integrarà als missatges. Un cop validat el contingut, podem programar-lo i passar a la següent tasca.
Setmanal, quinzenal o mensual
  • Informes Segons el tipus de projecte i la càrrega de treball, amb totes les dades analitzades, convé elaborar un informe periòdic per analitzar el compromís del compte i, per tant, poder analitzar les publicacions i millorar els resultats per al període següent, que pot variar segons cada empresa.
Community Manager

Necessites ajuda amb les xarxes socials?

En aquest article hem vist què és un community manager, quines són les seves principals tasques i com s’organitza generalment una jornada laboral.
És una feina que requereix molta creativitat, empatia i habilitats analítiques per poder seguir generant tota una comunitat d’usuaris al voltant d’una marca, producte o servei.
Si tens un projecte i tens dubtes sobre com gestionar les teves xarxes socials i comunicar la teva marca als teus clients, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres, t’assessorarem en tots els aspectes que has de conèixer sobre les xarxes socials.

T’esperem a Trucker360!

Continguts

Community manager
Compartir a: