Disney, Dreamworks i les estratègies de màrqueting

El 26 de maig d’aquest any s’estrena a Espanya la nova pel·lícula en live action de La Sireneta, pel·lícula que ha estat carregada de polèmica des de l’inici, tant per la selecció de Halle Bailey com a protagonista principal com pel disseny digital d’alguns de els seus personatges i escenes. Tot i això, aquests dies s’ha estrenat el tràiler de la nova pel·lícula de Dreamworks, “Les aventures d’una kraken adolescent”, pel·lícula que estrenarà el 30 de juny a cinemes.

Al tràiler veiem una versió malvada de les sirenes, desmuntant així la pel·lícula de Disney. A més, la villana de la pel·lícula és una sireneta de pell blanca, ulls blaus i un cridaner cabell color vermell estranyament familiar. Ariel?

Doncs bé, per si no fos prou casualitat, aquesta pel·lícula s’estrenarà justament un mes després de l’estrena de la Sireneta. Coincidència?

Massa casualitats fa pensar que Dreamworks ha volgut aprofitar la polèmica amb la pel·lícula de la Sireneta per treure una pel·lícula de temàtica similar on les sirenes són vilanes just un mes després de l’estrena de la pel·lícula de Disney.

Estratègies de màrqueting

Portant aquesta guerra de pel·lícules al món del màrqueting, veiem que l’estratègia de màrqueting de Disney és clara: la nostàlgia com a eina principal per reviure els clàssics els seus clàssics però adaptant-les als nous temps, apropant-se així a nous segments de mercat. Com que aquestes decisions són polèmiques, es genera un efecte boca-boca i la publicitat de la pel·lícula es realitza de forma pràcticament automàtica.

Però i lestratègia de màrqueting de Dreamworks?

  • Igual que Disney, aprofitar la polèmica amb la pel·lícula de Disney per generar un efecte boca-boca i per tant generar vendes. Això ho veiem clarament ja que entre pel·lícula i pel·lícula només hi ha un mes de diferència.
  • Satisfer un segment de mercat insatisfet presentant una Sireneta blanca, de cabells vermells i ulls blaus.
  • Una estratègia de diferenciació a l’hora de vendre la pel·lícula, presentant la protagonista de la pel·lícula de la seva competència, com una vilana.

El posicionament en màrqueting: L’estratègia de diferenciació

Amb els processos de decisió de compra, els consumidors trien els productes que poden satisfer millor les seves preferències. En el cas que considerin que hi ha dos o més productes amb les mateixes característiques, és probable que els és igual triar un que un altre.

Per aquest motiu, cal que l’oferta de l’empresa aporti algun valor o element distintiu que diferenciï els seus productes de la competència.

Amb lestratègia de diferenciació, lempresa destaca algun atribut de la seva oferta. Es pretén que el públic objectiu la percebi com a única i diferent davant de la competència. Aquesta diferenciació és molt important perquè constitueix una font davantatge competitiu, sempre que es destaqui per elements que són valorats pels consumidors, que estiguin en sintonia amb les seves preferències. Per aconseguir-ho, cal identificar prèviament quins aspectes poden influir en la percepció que els consumidors tenen del producte.

Continguts

Compartir a: