Espanya llança una campanya internacional per celebrar l’any picasso

Picasso

Descobreix com Espanya celebrarà l’any Picasso aquest 2023 i com influeixen el màrqueting i el branding a les campanyes turístiques.

Espanya, inspiració per a Picasso

El 2023 es compleixen 50 anys de la mort de Pablo Ruiz Picasso, el geni nascut a Màlaga a principis del segle XX i un dels artistes espanyols més importants de tots els temps. En honor a la seva vida i obra, s’ha planificat un extens programa d’exposicions, iniciatives i esdeveniments a tot el món, especialment als països amfitrions Espanya i França. A Espanya, l’atenció se centrarà en les ciutats espanyoles més associades a Picasso, que van ser font d’inspiració i en van marcar la personalitat i l’art.

L’anunci publicitari està disponible a Youtube i està disponible en castellà, anglès, francès, portuguès, italià i alemany, els principals mercats turístics a Espanya i els països amb què fa frontera.

El 2022 van visitar Espanya 71,6 milions de turistes internacionals, un 86% respecte al 2019. Els principals països de procedència van ser el Regne Unit, amb 15,1 milions de turistes; França, amb 10,1 milions; Alemanya (9,8 milions); Itàlia (una mica més de 4 milions), i els Països Baixos, amb 3,9 milions. L’arribada de turistes neerlandesos l’any passat va superar un 6% la registrada el 2019.

Aquí us deixem l’anunci publicitari:

Com fer servir el branding per a les marques turístiques

Una marca destinació o una marca turística és la visió única de la regió. Aquesta visió ha de ser consistent a nivell visual i verbal, destacant els aspectes més rellevants de la regió amb què crear un discurs únic i així poder donar vida als elements visuals de la marca.

Una marca territori és important pel fet que:

  • Potencia el turisme i els ingressos per a empreses i governs, dinamitzant l’economia.
  • Augmenta el nombre de negocis, atrau empreses, comerç i talent professional.
  • Millora la imatge local i global de la regió en donar-se a conèixer els atractius de la regió.
  • Genera identitat entre els ciutadans en donar-se a conèixer els atractius de la regió.
  • Ajuda a competir econòmicament amb altres regions.

Aquests elements els podem veure al llarg de l’anunci ja que es destaquen els elements següents:

  • L’art i les obres de Picasso com a aspecte rellevant de la regió, Espanya en aquest cas. El que es pretén a l’anunci és destacar aquest element singular i únic que té la regió per ressaltar-lo i crear-ne un discurs únic.
  • A través d’aquest fil (Picasso), es donen a conèixer diferents llocs a visitar a la regió, com ara Màlaga, Madrid, Bilbao, Barcelona i la Corunya, proposant així un recorregut turístic que ajudi a dinamitzar les economies de la zona.
  • L’anunci està enfocat als principals mercats, com el Regne Unit, França, Alemanya, Itàlia i Portugal així com altres mercats internacionals com Països Baixos, Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Brasil i Emirats Àrabs.

Com fer servir el màrqueting per realitzar la publicitat i mesurar el resultat de la campanya

Aquesta campanya s’ha llançat en un total de 21 països i sumen un total de 40 accions, amb la qual es pretén assolir una audiència de 35 milions de persones a Europa, Amèrica i l’Orient Mitjà. La campanya es difondrà per fases en els diferents mercats.

Aquesta campanya serà digital i es llançarà en forma de banners display ia través de xarxes socials en format vídeo, posts i stories per captar més latenció dels usuaris a nivell visual i auditiu, per així aconseguir un important impacte de l’anunci.

Per mesurar l’efectivitat de la campanya caldrà analitzar principalment els KPI següents, és a dir, si les principals accions estan arribant als objectius proposats per l’organització:

  • A nivell digital, el nombre de visualitzacions i interaccions dels usuaris amb les campanyes.
  • A nivell de destinació, caldrà analitzar les xifres principals d’arribades de turistes internacionals per veure si les xifres incrementen.
  • A nivell de destinació, caldrà analitzar també si la xifra de visitants internacionals als museus que exposen obres de Picasso i participen a la campanya es veu incrementada.

Continguts

Picasso
Compartir a: