Linkedin fa 20 anys amb gairebé mil milions d’usuaris

Linkedin

La xarxa social professional més gran del mercat ja compleix dues dècades d’evolució, adaptant-se al mercat laboral ia les necessitats de professionals i ocupadors

Linkedin va ser fundada el 5 de maig de 2003 pel californià Reid Hoffman. Des de llavors la comunitat global ha anat creixent fins a estar formada per més de 930 milions de membres a tot el món. De tots aquests usuaris, 17 milions són a Espanya.

L’abast de Linkedin és tan gran que en total es registren a la plataforma tres persones per segon i es contracten vuit persones per cada minut, unes xifres d’autèntic vertigen.

Tot i aquests canvis, la missió de la plataforma segueix estant intacta. Segons paraules d’Àngel Sáenz de Cenzano, director general de Linkedin per a Espanya i Portugal, la missió de Linkedin continua sent la mateixa que al principi: crear oportunitats professionals de tot el món, connectant així les persones.

Reinvenció de la cultura empresarial

Linkedin ha passat de ser una plataforma centrada principalment en la recerca de feina a una comunitat on més de 930 milions de professionals de tot el món es connecten per establir contactes, cercar exercicis, aprendre noves habilitats, mantenir-se informats, contractar, prosperar i vendre.

La pandèmia ha empès els professionals a revaluar les seves prioritats, i les empreses ara s’han de centrar en el benestar i la satisfacció personal dels empleats. Per garantir que no només es valori l’aspecte laboral, sinó també el costat més humà, les organitzacions estan canviant les seves polítiques i comencen a oferir condicions de treball flexibles, invertir en programes de benestar i millorar la diversitat i la inclusió. Les empreses i els empleats forgen una nova relació més dinàmica basada en la confiança i l’empatia. Per tant, per atraure, retenir i formar un gran equip que permeti aconseguir els seus objectius, les empreses han de millorar o reestructurar la seva cultura i respondre així a les expectatives de professionals que volen prioritzar l’aspecte humà.

Com millorar la cultura empresarial?

Segons les tendències internacionals en selecció de personal pel 2022 publicat per Linkedin, actualment estem en un moment on la cultura empresarial ha d’estar centrada en les persones. Aquestes són les àrees que es consideren més importants a l’hora de cercar feina:

  • Impulsar el desenvolupament professional: Oferir oportunitats de desenvolupament i formació dins de lempresa.
  • Flexibilitat laboral i conciliació: El model laboral tradicional deixa pas a la flexibilitat. Quan els empleats poden triar, treballen a gust. De fet, la flexibilitat ha esdevingut un dels principals reclams de les empreses.
  • Benestar, empatia i salut mental: Per fomentar cultures saludables, les empreses han d’oferir un tracte humà i empàtic. Si els empleats se senten ben cuidats, és més probable que se sentin realitzats i recomanin treballar a la teva empresa.
  • Els valors culturals de l’empresa: Els candidats no només es fixen en la remuneració, sinó també en la missió i la visió de l’empresa, i si s’acosten als seus valors i motius per treballar-hi. Per atraure nous professionals cal centrar-se en les històries dels empleats.

Conclusions

Segons aquestes tendències internacionals elaborades per Linkedin, aquesta és la situació del mercat laboral actual 20 anys després de la creació de Linkedin. Les organitzacions que puguin reinventar el model laboral tindran un gran avantatge. Si les empreses aconsegueixen dominar els aspectes claus per millorar la cultura empresarial, podran tindre un gran avantatge sobre la resta d’empreses.

Si voleu llegir més notícies com aquesta, no us perdeu els nostres articles setmanals a Trucker360. T’hi esperem!

Continguts

Linkedin
Compartir a: